חגיגות עשור לקו השינקנסן של קיושו

פוסטר חגיגות עשור לרכבת השינקנסן של קיושו

לכבוד עשור לפתיחת קו השינקנסן (רכבת מהירה) של קיושו ערכה חברת JR KYUSHU אירוע חד פעמי בו הרכבת קיבלה מראה של כוכב נופל.

קו הרכבת המלא של קיושו נחנך ב-12 למרץ 2011, יום אחד בלבד לאחר האסון בטוהוקו (רעידת האדמה, הצונאמי והתאונה בפוקושימה). בעשר השנים שחלפו מאז ועד היום קיושו סבלה מאסונות טבע רבים, ביולי 2017 ו-2020 גשמים חריגים בעוצמתם גרמו להצפות נרחבות וקשות וגבו 27 ו-77 קורבנות (בהתאמה) ואילו באפריל 2016 סדרה של שתי רעידות אדמה חזקות בהפרש של יומיים גבו 273 קורבנות, פצעו 2,809 אנשים וזרעו נזק עצום לאיזור ולסמלו המפורסם ביותר – טירת קומאמוטו. בנוסף לכל אלו האיזור מתמודד כיום, כמו שאר העולם, עם אסון נוסף בדמות וירוס הקורונה.

המסר שחברת JR Kyushu רוצה להעביר הוא שלמרות כל האסונות הללו – אסור לנו להרים ידיים, עלינו להביט קדימה אל העתיד. לערב אחד בלבד רכבת השינקנסן הפכה לכוכב נופל שהאיר את הלילה החשוך, נשאה את משאלותיהם של כל תושבי יפן והפיחה תקווה בליבם. אותה רכבת נצבעה גם בעיצוב מיוחד שכלל משאלות ששלחו אלפי יפנים מכל רחבי המדינה.

בכדי להפוך את הרכבת לכוכב נופל הותקנו במושבים בצידה השמאלי של הרכבת גופי תאורה חזקים שעבדו בסנכרון מושלם ויצרו מראה מרהיב. הרכבת יצאה מתחנת קגושימה בדרום ונעה צפונה לכיוון היעד שלה – תחנת הקאטה בעיר פוקואוקה. במהלך הנסיעה הרכבת עצרה למופע אור-קולי מיוחד לצד פארק רחב ידיים בו המתינו אלפי צופים כל זאת כאשר מדובר בשעות העבודה הרגילות של הקו מה שגרם לעצירתו בכיוון אחד.

אספתי עבורכם מספר סרטונים אודות האירוע.

הוידאו שחברת JR Kyushu הפיצה לכלי התקשורת טרם האירוע:

וידאו של המופע האור-קולי המיוחד

סרטון קצר שממחיש היטב את הרעיון של הרכבת בתור כוכב נופל