קמקורה היא עיר קטנה ושלווה שיושבת ליד הים דרומית לטוקיו במחוז קנגאווה. היא נמצאת במרחק של שעת נסיעה ברכבת ולכן פופולארית מאוד בתור יעד לטיול יום למי שרוצה לצאת קצת מהעיר הסואנת וליהנות מהאווירה השונה שלה.

דרכי הגעה לקמקורה

מתחנת שינג'וקו: קו JR Shonan-Shinjuku Line שנוסע לכיוון Zushi. משך הנסיעה בין 58 ל-61 דקות.
מתחנת טוקיו: קו JR Yokosuka Line שנוסע לכיוון Kurihama. משך הנסיעה כ-62 דקות.

תחבורה מקומית בקמקורה

אם אתם מתכוונים לטייל בקמקורה יום שלם אז מומלץ לקנות פאס יומי לתחבורה בעיר. את הפאס קונים במרכז המידע לתיירים שנמצא מצד שמאל אחרי היציאה המזרחית של תחנת הרכבת ובו תקבלו גם עלונים ומפה באנגלית עם פירוט האטרקציות באיזור. עלות הפאס למבוגר היא 570 ין ליום ולילדים 290 ין. רחוב הקניות המרכזי ומקדש טסורוגאוקה האצ'ימן-גו נמצאים במרחק הליכה קצר מהתחנה אבל שאר האטרקציות מעט מרוחקות יותר ונסיעה באוטובוס תקל עליכם מאוד.

פסל הבודהה הגדול במקדש קוֹטוֹקוּ-אִין (Kotoku-in)

אחד המקומות המזוהים ביותר עם קמקורה הוא מקדש קוטוקו-אין ופסל הבודהה הענק שבו שמעריכים שנוצר לפני כ-750 שנים.
הפסל עשוי נחושת, מתנשא לגובה של כ-11 מטר ושוקל 121 טון. כלפי חוץ הפסל נראה כמקשה אחת אבל למעשה הוא מורכב מ-40 חלקים שונים שניתן לראות את החיבורים ביניהם במידה ונכנסים אל תוכו תמורת תשלום סמלי של 20 ין לאדם (פחות משקל).

שעות פתיחה
אפריל-ספטמבר: 08:00-17:30
אוקטובר-מרץ: 08:00-17:00

כרטיסים
מבוגר: 300 ין
גיל 6-12: 150 ין
מתחת לגיל 6: חינם

מידע נוסף
אתר המקדש

טיול בית ספר יפני על רקע הפסל
הכניסה אל תוך פסל הבודהה הגדול בקמקורה
הכניסה אל תוך הפסל
פסל הבודהה הגדול בקמקורה

מקדש טסוּרוּגַאוֹקַה הַאצִ'ימַן-גוּ (Tsurugaoka Hachiman-gū)

מקדש השינטו החשוב ביותר בקמקורה היושב בראש גבעה שמשקיפה על העיר. בשטחו נערכים כמה מהפסטיבלים העיקריים של האיזור.
המקדש הוקם בשנת 1063 לספירה ע"י מינאמוטו יוריושי שהוביל את הצבא הקיסרי בדיכוי מרד שפרץ בצפון-מזרח המדינה. עם חזרתו לקמקורה הוא רצה להודות לאל המלחמה האצ'ימן שסייע להם והקים את המקדש עבורו. עם זאת, המבנה הראשי של המקדש כיום נבנה בתקופת אדו בשנת 1828.
בחודשי אפריל וספטמבר נערכים במקדש הפסטיבלים העיקריים של קמקורה ובהם אפשר לראות יאבוֹּסמה – ירי בחץ וקשת תוך כדי רכיבה על סוס, נשיאת מיקושי (מקדש שינטו נייד) ומראות מיוחדים נוספים.

מקדש טסורוגאוקה האצ'ימן גו קמקורה
כהן שינטו מנגן בשו, כלי נגינה יפני מסורתי

מקדש הָאסֵדֵרַה (Hasedera Temple)

מקדש בודהיסטי יפהפה שנוסד בשנת 736 לספירה עם תצפית שמשקיפה על קמקורה וחוף הים. האגדה על המקום מספרת שלפני כ-1300 שנים בנארה (לא רחוק מקיוטו ואוסקה) שני פסלים השתמשו בעץ קדוש אחד כדי ליצור שני פסלים של קאנון אלת הרחמים הבודהיסטית. פסל אחד הם הוענק למקדש מקומי בנארה ואילו את הפסל השני הם השליכו אל הים בתפילה שיום יבוא והפסל יגיע אל אנשים במקום אחר ויעזור להם. לאחר של כ-15 שנים בהן הפסל נסחף בים הוא נפלט אל החוף בקמקורה ומקדש הָאסֵדֵרַה נבנה לכבודו.
*בנקודת התצפית יש שולחנות וכיסאות במקרה שאתם מחפשים מקום לעשות בו הפסקה.

מקדש האסדרה בקמקורה
פסלי ג'יזו במקדש

בחודש יוני המקדש הופך לאחת האטרקציות המרכזיות בקמקורה ומושך הרבה מאוד מבקרים הודות לגבעת הפרחים שנמצאת בצידו המערבי. בעונה זו פרחי ההידרנג'אה פורחים ומקשטים את מדרונות הגבעה בשלל צבעים יפהפיים ולמבקרים ניתנת האפשרות ליהנות מכך בהליכה בשביל המפותל שלאורכה. אל החגיגה הפרחונית מצטרפת גם חברת הרכבות אודקיו שמוסיפה את הפרח ללוח האלקטרוני בחזית קו הרכבת המקומי – Enoden.

קו הרכבת המקומי - Enoden
קו הרכבת המקומי - Enoden
פרח הידראנג'ה
פרח הידראנג'ה בשיא פריחתו
גבעת הפרחים במקדש האסדרה קמקורה
גבעת פרחי ההידרנג'אה

שעות פתיחה
מרץ-ספטמבר: 08:00-17:30
אוקטובר-פברואר: 08:00-17:00

כרטיסים
מבוגר: 400 ין
גיל 6-11: 200 ין
מתחת לגיל 6: חינם

מידע נוסף
אתר המקדש

קומאצ'י דורי – Komachi Dori

רחוב המסחר הראשי של קמקורה שמתחיל ליד תחנת הרכבת המקומית. ברחוב תוכלו למצוא מבחר גדול מאוד של מסעדות, חנויות מזכרות ועסקים משפחתיים. אחת החנויות האהובות עלי ביותר נקראת Mameya והחטיפים שלהם מבוססים על אורז ובוטנים והם פשוט ממכרים. יש להם שני סניפים בקמקורה – אחד בקומאצ'י דורי והשני ליד מקדש האסדרה ואם אתם בסביבה אז אל תפספסו את ההזדמנות לבקר בה.

שער הכניסה לרחוב קומאצ'י דורי בקמקורה
שער הכניסה לרחוב קומאצ'י דורי
זהירות - זה ממכר...
חנות Mameya
חנות Mameya
דוכן טמאגו-יאקי (חביתות יפניות)
דוכן טמאגו-יאקי (חביתות יפניות)
חלון ראווה של חנות חתולי מזל יפנים
חלון ראווה של חנות חתולי מזל יפנים

מוזיאון תיבות נגינה – Kamakura Music Box Museum

למעשה זה לא ממש מוזיאון אלא חנות גדולה מלאה בתיבות נגינה בעיצובים מיוחדים ומנגינות מגוונות. בחנות יש גם תיבות שמנגנות את שירי הנושא של חלק מסרטי האנימציה המפורסמים של סטודיו ג'יבלי היפני. החנות נמצאת מאוד קרוב למקדש האסדרה ואם אתם בסביבה אל תחמיצו אותה. שעות הפתיחה של החנות הן 9:00-18:00.

מוזיאון תיבות הנגינה בקמקורה
תיבת נגינה מעץ
תיבת נגינה מעץ
מבחר תיבות נגינה
מבחר תיבות נגינה

מקדש זניאראי – Zeniarai Shrine

המקדש אפוף מסתורין שמובילה אליו מערה חצובה בסלע. הוא לרוב לא נמצא על מפת המטיילים הזרים כי אף אוטובוס לא מגיע אליו והוא קצת מרוחק משאר האטרקציות של קמקורה, אולם הוא מאוד פופולארי בקרב מטיילים יפנים. המקדש נוסד בשנת 1185 והאגדה מספרת כי מייסד השוגונות (ממשלה צבאית) של קמקורה, מינאמוטו נו יוריטומו, חלם לילה אחד חלום בו הוא התבקש מאל בשם "אוגפוקוג'ין" ללכת ולחפש עמק בצפון-מזרח קמקורה בו נובע מעיין פלאי מבין הסלעים ולאחר מכן להתפלל בו לשלומם של האנשים והשוגונות. מינאמוטו אכן מצא את המעיין ועשה כמצוות האל, בנוסף הוא הקים במקום מקדש לכבודו, אולם יש הטוענים שהמקדש המקורי היה במיקום אחר.
במקדש קיימת מסורת ייחודית שהחלה בשנת 1257 וממשיכה עד ימינו, ובה מאמינים שוטפים את הכסף שלהם במי המעיין מתוך האמונה שהאל המקומי יכפיל אותו עבורנו בעתיד.

הכניסה למקדש זניאראי קמקורה
שטיפת מטבעות במי המעיין
שטיפת מטבעות במי המעיין
פינת שטיפת הכסף
פינת שטיפת הכסף במקדש

מקדש ג'וֹמיוֹג'י- Jomyoji Temple

המקדש נוסד בשנת 1188 לספירה וגולת הכותרת שלו היא בית תה מסורתי שמשקיף על גן זן (גן סלעים יפני). בעבר בית התה היה מוגבל לשימוש של נזירים בלבד אבל כיום גם מבקרים מוזמנים להיכנס אליו וליהנות מתה ירוק, קינוח יפני וגינת הזן הקטנה אך יפהפיה שלו.
המקדש מתפעל גם מסעדה ומאפייה אשר יושבים על גבעה סמוכה אליה מוביל שביל ממתחם המקדש עצמו.

מקדש ג'ומיוג'י
מערת קבורה לצד עצי במבוק
מערת קבורה לצד עצי במבוק
גן הזן של המקדש
גן הזן של המקדש

שעות פתיחה
מקדש: 09:00-16:30
בית התה: 10:00-16:30

כרטיסים
מבוגר מגיל 12 ומעלה: 100 ין
תלמידי יסודי: 50 ין

מידע נוסף
סט תה מאצ'ה וקינוח מסורתי: 660-1100 ין.

מקדש אֵנגַׂקוּגִ'י – Engakuji Temple

אחד ממקדשי/מנזרי הזן החשובים ביותר בקמקורה. המקדש נוסד בשנת 1282 לספירה על ידי נזיר זן סיני בשם סוֹגֶן לבקשתו של שליט יפן דאז – הוג'ו טוקימונה שהיה השליט השמיני במספר בשוגונות קמקורה. במקור המקדש הוקם לזכרם של הנופלים בקרבות נגד פלישת המונגולים פחות מעשור קודם לכן, ובנוסף גם כדי להפיץ ולהעלות את קרנו של הזן ביפן.

במקדש נערכים סשנים של מדיטציה בכל בוקר, בימי ראשון (פעמיים בחודש) ולמתחילים בכל יום שבת בשעה 13:20 (יש צורך להגיע 15 דקות טרם שעת ההתחלה).

שער סנמון במקדש אנגקוג'י
שער סנמון